Min graviditet

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

4 maj 2010

Babyklädsshopping

Jodå, visst blev det babyklädsshopping idag.
Jag har undrat lite angående vilka eller vilken storlek man skall börja med och efter att ha rådfrågat flera mammor på Familjeliv bla så har jag bestämt mig för att inskaffa fler babyplagg i stl 50.
De flesta bebisar väger ju ca 3-3.5kg och mäter ca 48-50cm då de föds och då blir stl 56 alldeles för stort, ja även om man viker/rullar upp känner jag. Jag och hjärtat har nästan bara babyplagg i stl 56 nu så from nu tänker jag inskaffa lite mer i stl 50. Sen blir det ju förhoppningsvis ett planerat kejsarsnitt för mig och då kommer ju vår lilla kille vara lite mindre oxå..
Här är de babyplagg jag köpte till lillfisen idag:





Lindex och H&M.

3 kommentarer:

  1. tack för infon. :-)

    en sak jag undrar, hur är det med storleken över asså storlek 62? Vilken månad är det till vet du? =)

    hihi vilket minne du har, cool med bara 2 dagar =)
    Jo barnmorskan zoomade in på pungen och det gick inte att missta. haha hon frågade ser ni vad det är och min sambo sken upp och då sa hon att det är en pojke. Senare visade hon även snoppen men den såg jag inte själv hihi. =)

    Jag kommer inte ihåg varför jag gissade på pojke till dig hihi, det var nog en ren gissning bara :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. De flesta babyplagg jag köpt har faktiskt varit i just stl 56. Tänkte som så att jag hellre köper lite för stort som bebisen kan växa i så att familjen bara kan vara hemma och bekanta sig med varandra första månaden istället för att stressa ut och köpa nytt ifall 50 inte skulle räcka länge nog :) Men visst har jag en hel del i 50 också, jag vill ju trots allt att bebis ska ha kläder från början som passar perfekt :)

    SvaraRadera
  3. ååå vilka fina kläder :) Man blir så glad när man ser dem..:) Kram PT Sofia

    SvaraRadera