Min graviditet

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

3 maj 2010

Frukost, vad äter ni?

Hur jag än gör, eller hur mycket jag än vill sova länge så vaknar jag tidigt. Eller allt är ju relativt men jag vaknar runt kl 08 varje morgon, och det är oavsett vardag eller helg.
Vissa dagar, som nu då jag känt mig så trött och tung så hade jag önskat att jag i alla fall kunde sova till kl 09 men icke!
Nu blir det frukost, som på sista tiden den med har sett likadan ut:


Yogurt, ett par rostmackor och te. Ja, vitaminer och järn oxå så klart!

Vad äter ni för frukost?

3 kommentarer:

  1. God morgen

    Sitter nå på Arlanda på vei til Bergen etter en fin helg i Stockholm. Veldig kjekt å følge med på bloggen din :-D
    Jeg elsker havrefras med melk til frokost eller Njalla/Sarek og appelsin juice !!
    Ha en strålende dag i solen i dag!
    hilsen Tina

    SvaraRadera
  2. Frukost är min favoritmåltid på dagen :D brukar variera rätt mycket vad det blir, men oftast mackor med gott bröd, under graviditeten blev det jättemycket leverpastej t.ex, hihi.. (hade också problem med järnvärdena)

    SvaraRadera
  3. Har precis börjat läsa din blogg, kul att läsa. Är själv gravid i 16 v. Iaf när jag såg din frukost undrar jag bara om du vet att du inte ska äta järntabletten tillsammans med mjölkprodukter? Har en kompis som också tog dessa till frukost och hennes järnvärden förändrades inte förrän hon fick veta detta. Jag fick rekommenderat att ta tabletten tillsammans med något med C-vitaminer i typ brustablett eller apelsin och 2 timmar före eller efter måltid som innehåller mjölk. Kanske visste du detta redan....men iaf. Lycka till!
    Anna

    SvaraRadera