Min graviditet

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

25 december 2009

Vägen till plusset!

Jag fick min sista pillermens 30/10, jag skulle ha påbörjat ny p-pillerkarta 3/11vilket jag inte gjorde. Den 28/11 kom den normala mensen som ett brev på posten så beräknad äl blev den 13/12. Jag funderade inte så mycket över att köpa ältest eller inte men gjorde i alla fall den 10/12 och testade på kvällen då jag såg en mycket glad gubbe i fönstret, äl blev alltså någon dag tidigare än beräknat. Någonstans där, på vårt 1:a försök blev det lilla miraklet till.
Jag började att må konstigt fredagen den 18/12 och lägligt kom testlagrets gravstickor samma dag i brevlådan så dagen efter med bim-6 så testade jag. Ett mycket, mycket svagt streck dök upp och jag inbillade mig att det var nog bara jag som såg. Jag fortsatte att testa dagen efter och då var strecket starkare, och dagen efter det ännu starkare. Med bim-4 köpte jag cb´s gravtest som visade ett starkt pluss, fast jag inte använt morgonurinet.
Det var väl då det sjönk in, att jag faktiskt är gravid.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar