Min graviditet

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

24 februari 2010

Härliga sol och sandlådenivåex

Hej du härliga sol!
Det är fortfarande alldeles för kallt för min smak men nu skall det ju bli mildare i veckan, till och med ett par plus grader till helgen men jaha då skall det snöa samtidigt. Suck. Kan det inte vara ett par plus grader och sol som idag, så snön sakta men säkert kan försvinna?!

Idag blir det lite ärenden, en lunch med kära Bettan och efter det åker jag till älsklingen. Jag sover där inatt.
Nu kanske vi måste ta ett "snack" med hjärtats ex (hans sons mamma) för hon har verkligen spårat ur. Eller hon tycker att vi har det och HON vill ta ett snack med oss!!
Hon är på en sådan j-a sandlådenivå att man blir mörkrädd. Hon har under hela vårt förhållande haft en himla massa åsikter om saker och ting, hon försöker styra och ställa och blir det inte på hennes sätt då freakar hon ur totalt. Nu har hon en j-a massa åsikter (som vanligt) om att vi är gravida, hon säger det inte rakt ut men hon tycker i princip att jag skall genomgå en abort för detta skadar bara Liam, hon tycker att hon har rätt att göra val åt oss och nu tycker HON att det spårat ur. HON TYCKER DET!! Hon sa till älsklingen igår att får hon inte prata med oss båda 2 om detta (graviditeten, Liam mm mm) så kommer hon att ta det till familjerätten. Eh.... Ok.. Vad skall hon säga till dem: Ja mitt barns (Liams) pappa älskar en annan kvinna som gör honom till den lyckligaste killen i världen och nu väntar de barn vilket jag tycker är fel fast Liam är jätteglad över detta och frågar efter bebisen hela tiden, jag får inte bestämma hur saker och ting skall vara längre och jag kan inte ha det så????? Är det det hon skall tala om för dem?? För exakt så är det ju!
Hon sa dessutom att hon minsann inte skaffar barn med sin kille än och: det skall inte du heller men du har ju så j-a bråttom. Bråttom enligt henne ja. Bråttom enligt oss NEJ! Barnet var planerat och är nåt vi ser fram emot mer än nåt annat MED Liam, för Liam han är inte bortglömd om hon nu tror det.
Hon påstår att vi "matar" in en massa skit i Liam, det låter ungefär på henne som vi har nån typ av sekt hemma hos älsklingen där vi sätter Liam i trans. Sjuk är hon.
Liam har det så bra han bara kan ha det hos sin pappa och han är jättefäst vid mig, en period var han väldigt jobbig men han testade ju bara oss. Som vilket barn som helst hade gjort. Liam älskar att vara med sin pappa och han är en glad och energisk liten kille med oss båda. Liam tyr sig till mig mkt och när jag är med dem så kommer han mer och mer till mig istället för till Danne (hjärtat mitt) för hjälp med kläder etc.
Kanske är det så att hon har panik nu att vi 3 faktiskt skall bli 4!? Kanske är det så att hon känner att hon inte har kontroll längre?!
Visst hon är Liams mamma men det är JAG som är gravid och kommer att ge ett syskon till Liam, Liams pappa har saker att säga till om där inte hon. Nej så länge det inte skadar Liam på nåt sätt så har hon inte ett j-a skit att säga till om när det kommer till mig och Danne. Vi skulle ALDRIG göra nåt som ens skulle göra Liam lite nedstämd, fattar hon inte det?!!
Nej nu tycker hon att det spårat ur och hon vill träffa oss för att tala om att barnet jag bär på är fel, att vi får göra ett annat val, att Danne är en idiot...
Nu ringer hon Danne idag och säger att hon skäms inför mig, att hon inte heller hade velat träffa henne om hon var mig men HON vill förklara för mig så jag inte tycker illa om henne. Eh... Så än en gång, ALLT handlar bara om henne. Inte om nåt annat.
Skämmas skulle jag oxå ha gjort om jag var henne.

Nej nu skall jag ta ett bad och försöka koppla av en minut eller två.

Kärlek, Fiffi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar