Min graviditet

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

23 februari 2010

Min älskade lilla fis



Kub proverna såg lika fantastiska ut som min/vår lilla fis. Barnmorskan där sa att jag fick 1 på 20000, vilket ungefär betyder för er som inte vet (för jag visste inte alls innan bm förklarade idag) att skulle jag få 20000 bebisar så skulle det vara en risk att 1 bebis skulle få downsyndrom. Nackspalten mätte 2mm som mest (man skall tydligen ha mellan 1-3mm) så det var ju underbara nyheter.
Idag grät jag då jag fick se min lilla fis, nu är det ju en person jag fick se, en liten underbar och vacker bebis! Ja VÄRLDENS VACKRASTE BEBIS!!!
Jag fick rul 7/4 så om 6v alltså, inte alltför långt bort tycker jag.
Bm sa att jag är 12+4, 12+3 enligt mina beräkningar så jag går på dom tillsvidare.

Jag är i ett lyckorus verkligen!!!

5 kommentarer:

  1. åh vilken känsla!! fin bild du fick med dej hjärtat!
    ja har RUL 8/4 :-D

    stor kram

    SvaraRadera
  2. gud vad kul att höra att allt gick bra! :) härligt få se bebisen.

    jag pratade med min barnmorska idag, och efter både vul och beräkningar är jag 12+5 idag.Alltså har jag gått in i vecka 13. På torsdag är jag 13 fulla veckor och går in i vecka 14. Känns underbart!
    Jag har mitt rul den 6/4, och längtar så sjukt mkt!

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Ja, sängen är köpt på IKEA. Jättenöjda med den.. En av dem billigaste (som vi hittade iaf), fin tycker vi och smidig... Kan sänka och höja den plus att man kan ta bort en sida när barnet blir lite större:) Låter som en reklam för IKEA nu, inte meningen haha... Grattis till din graviditet:)
    Sofia

    SvaraRadera
  4. Åh så spännande :) söt bild också, fast den är så "tidig" :)
    Hoppas du får en fin torsdag!

    SvaraRadera