Min graviditet

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

9 februari 2010

Spökveckorna?

När man kommer in i vecka 13 ungefär så kallas den tiden för "spökveckorna", just för att alla symptomer kan försvinna helt och man kan i stort sett må precis så bra som innan graviditeten. Så känns det ungefär för mig nu. Förutom de enormt stora brösten så mår jag faktiskt jättebra. Är ju inte i vecka 13 än (vad jag vet hehe) men jag antar att symptomerna kan försvinna runt vecka 12 oxå och där är jag nu enligt ultraljudsbarnmorskorna. Jag var ju där och tog ett ul den 25/1 och då sa de att jag var 8+6 vilket betyder att jag skulle vara 11+0 idag och det är ju alltså i 12e veckan. Men jag går fortfarande enligt mina beräkningar vilket är 10+2 idag, kommer att ändra dag/vecka vid nästa ul för då måste de se mer exakt. Om inte annat vid standard ul:et men det är ju en evighet dit!! Nej jag kommer definitivt att ta ett till ul innan rul:et, då har man ett par datum att se fram emot och tiden känns inte helt hopplös.
En symptom jag dock känner av varje dag är andfåddheten, känner mig som en gammal get på opium när jag är ute och går, ja för att inte tala om när jag går i trappor.
Nu skall jag iväg och luncha med en kompis och efter det ett besök hos kära arbetsförmedlingen.
Hoppas ni mår bra.
Kram, Fiffi.

1 kommentar:

  1. i know the feeling!!
    ja blir andfådd bara av att sätta på mig skorna..pinsamt :-(

    SvaraRadera