Min graviditet

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

22 februari 2010

Stannar inomhus tills våren är här

Behöver jag skriva att jag STARKT OGILLAR SL?!!! Vilket j-a kaos rent ut sagt. På väg in mot stan tidigare idag höll jag på att vända nere vid t-banan då endast ersättningsbussar gick till fridhemsplan vilket är 3 stopp ifrån mig. Vid fridhemsplan fick man hoppa av och ta t-banan. Kaos vid ersättningsbussarna och kaos nere i t-banan. Hade det inte varit för att jag hade ett par bankärenden i stan så hade jag vänt och gått hem och lagt mig under det varma täcket.
Det blev i alla fall en mysig fikastund på kära Jennies jobb innan det var dags att ge sig ut i det VIDRIGA vädret igen och kaoset nere i t-banan. På väg hem blev det t-centralen till fridhemsplan och upp för att ta ersättningsbuss men nehe ersättningsbussarna går från thorildsplan (1 stopp ifrån) så det var bara att masa sig ner i t-banan igen. Väl uppe på thorildsplan var det sånt kaos, jag menar K A O S!!!! så det var ingen mening med att stå och invänta en buss utan bara börja knata hemåt. Bara 2 stopp visserligen men en rätt bra bit och speciellt med tanke på all snö och kyla. Är genomfrusen nu. Vad jag vet så funkar tvärbanan i alla fall och tur är väl det för den måste jag ta imorgon då jag skall till ultraljudsbarnmorskorna.
Hur är det ens möjligt att en t-bana år 2010 slutar att fungera utomhus vid lite kyla???? Ok, inte så lite kyla men ändå! Det är ju inte en liten leksak vi pratar om.
Nej fy, stannar nog inomhus tills våren är här.

1 kommentar:

  1. Stackare, låter som du haft en jobbig dag. Hoppas den blir bättre nu mot kvällen. =)
    /Lurven

    SvaraRadera