Min graviditet

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

10 april 2010

Ont inatt igen!

Vaknade inatt igen och hade APONT! Men det känns inte alls som det är själva magen-tarmen, det sitter mer neråt äggstockarna, ja den regionen.
Det gjorde inte lika ont inatt som igår natt men RUSKIGT JÄVLA ONT. Jag låg vaken ett bra tag och stönade och stånkade och hade mig, tog en Alvedon som hjälpte liiiiiiiite liiiiiite grann.. Fattar inte vad det är! Hela magen är öm känner jag (då jag har ont och känner efter) men det är just på höger sida där nere vid äggstockarna som det utstrålar smärta.
Vad fan kan det vara??? Tarmen känns ju mer som att det borde vara den övre delen av magen, eller i alla fall inte så pass långt ner som där jag har smärta i alla fall.. Hade det varit en cysta etc så hade det väl synts på mitt rul i onsdags!? Blindtarmen är nog aniiiiingen högre upp än där jag har ont (försöker verkligen känna efter EXAKT var jag har ont då jag får så pass ont). Det är så skumt att jag bara har smärta på en sida, lr det ömmar ju i hela magen men smärtan sitter bara på höger sida.
Och som nu på morgonen då är smärtan som bortblåst, endast små små molvärkar. Skumt!
Jag skall maila min barnmorska tänkte jag och förklara och sen ringa henne på måndag. Det var ju inget med bebben (peppar peppar), sänkan tog de ju och det såg bra ut och även mitt kissprov.. Undrar verkligen var det är som spökar!!

Idag blir det en massa fix med lägenheten och sen tänkte jag bara försöka att vila då hjärtat och Liam är iväg.

Hoppas ni mår bra och att ni får en fin lördag!
Kram, Fiffi.

3 kommentarer:

  1. Usch vad hemskt. undrar vad det är som ställer till smärta för dig. Hoppas det går över och du blir helt kry! :/

    SvaraRadera
  2. Tjocktarmen går ju runt hela magen på sidorna och långt ner. Som ett uppochner vänt U så det kan ju vara på sidorna och uppe.

    Tycker verkligen synd om dig! Hoppas det blir bättre snart! Kram

    SvaraRadera
  3. Du är inte förstoppad då? Jag har haft fruktansvärt ont i hela magen på grund av att jag knappt kan gå på toa, och det gör ont i hela magen liksom...
    Ta hand om dig!

    SvaraRadera