Min graviditet

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

1 april 2010

Fortsatt packande

Ni får ursäkta om det blir lite bloggande de här dagarna, har så sjukt mkt kvar innan flytten på lördag och det känns som vi aldrig blir klara.
Flytten blir av på lördag men vi kommer inte att kunna bo där förrän nästa fredag! Hantverkarna har gått på lite påskledighet kan man säga och badrummet är bara påbörjat, så varken dusch eller toa. Förvaltaren har inte ens meddelat oss om förseningar eller dylikt, riktigt dåligt! Nu får vi ett temporärt boende i 6 nätter, i nån tom lägenhet här i närheten.. Jättekul verkligen... Alternativet är ju att bo i lägenheten och uträtta sina behov i en potta hahaha.. Näää inte direkt va. Så istället för inflytt enligt kontraktet 1/4 (vi har ju betalat hyra from då) så blir det 8 dagar senare! Vi får i alla fall hyressänkning till nästa hyra, ja det var ju bäst för dom om man säger så.
Nu sitter jag på en pall mitt i vardagsrummet och tittar på tv, ett par var här nyss och hämtade min soffa. Nu är det bara det antika skåpet som måste bort innan lördag men det känns som en omöjlighet, tur att det inte är jag som skall bära bort det ;OP

Bebisen puffar på så gott som hela tiden, ja jag känner av bebban mer och mer nu. Nu är det bara 6 dagar kvar till mitt rul, jag längtar men är samtidigt nervös. De senaste dagarna har jag läst inlägg från ett par tjejer som jag pratar med i ett par trådar på Familjelivs forum, de hade sett fram emot sina rul precis som jag och alla andra gravida men fått otroligt tunga besked. En av dem vet jag måste avbryta sin graviditet i 18:e veckan! Usch, jag grät en bra stund när jag läste vad hon skrev igår. Hon som såg fram emot sitt rul så mkt och hon, som precis som jag nästan kommit halvvägs! Vilket fruktansvärt beslut att ta oavsett om man vet att det är det enda alternativet eller inte. Hon som, precis som jag känt av bebisen dessutom. Usch.. jag får gråten i halsen bara jag skriver om det.
Det går väl säkert hur bra som helst för mig/oss men ju närmare rul kommer desto oroligare blir jag. Dessutom fick min älskade storasyster oerhört tungt besked idag hon med och jag lider verkligen med henne. Samtidigt är jag ju så otroligt glad för min egen skull, känns konstigt på nåt sätt.
Nej nog om det... Nu kommer min älskling när som och sen blir det IKEA och lite annat skoj.

Ta hand om er vänner!
Kärlek, Fiffi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar