Min graviditet

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

19 april 2010

Sparkar

Hej solen!
Hoppas att ni har haft en fin helg!
Vår helg har varit lugn och skön, dessvärre fick vi inte upp hatthyllan och det andra som vi planerade för borren verkar inte vilja släppa taget om själva skruven (eller vad det nu kallas.

Lillkillen i magen har börjat sparka nu, inte bara buffar som tidigare utan riktiga kickar! Hjärtat mitt har tyvärr bara sett en endaste gång hur det rör sig i magen och han har heller inte fått känna då bebben sätter igång för varje gång man sätter handen där så slutar han att röra på sig. Lillskiten hihi... Inatt vaknade jag flera ggr av att lillkillen sparkade och hade sig, känns lite halv obekvämt imellan åt men men bara lillen mår bra så!

Nu blir det en lite lättare lunch och efter det en prommis i solen med syrranbyrran.

Hoppas att veckan startat bra!
Kram, Fiffi.

2 kommentarer:

  1. än så länge har jag bara känt buffar, eller först var det bara obetydligt men igår var där 2 ordentliga puffar. Det pirra i hela kroppoen, obeskrivligt hihi. :-) Men nu bvet man att den lever där inne. =)

    SvaraRadera
  2. åh vad härligt för dig!! jag har kunnat känna riktiga sparkar i tre veckor nu, och sen en vecka tillbaka kunnat se utanpå magen hur bebis sparkar, vänder och har sig. sambon har också fått äran, även om bebis är lite blyg ;)

    SvaraRadera