Min graviditet

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

9 april 2010

Vad kan det ha varit???

Fredag!
Har ni några trevliga planer i helgen? Vi har inte bestämt nåt faktiskt, badrummet blir klart idag så vi tänkte se till att alla saker kommer in i badrummet och att hallen blir städad och klar. Jag måste kolla på lite spotlights för hallen med.. Får se vad jag orkar idag för jag är helt slut. Vaknade nån gång inatt och skulle upp och kissa och kände då att jag hade riktigt riktigt ont i magen, på höger sida. När jag väl hade kissat klart och skulle resa mig upp så kom det som en ilning i magen (återigen bara på höger sida) utan dess like!! Jag fick gå ihopkurad tillbaka till sovrummet och där blev smärtan bara värre och värre. Tillslut gjorde det så FRUKTANSVÄRT ONT att tårarna kom, jag försökte ligga på rygg med benen upp men det gjorde alldeles för ont.. Smärtan kom och gick som stötar, de blev liiiiiite bättre till att det gjorde så ont att jag bara ville skrika. Det första jag kom att tänka på var blindtarmen eftersom det endast smärtade på höger sida men smärtan avtog och jag kunde somna efter 1 tim ca. Nu på morgonen har jag som en molvärk men nu på båda sidor och jag känner mig HELT FÄRDIG!! Jag har suttit framåtlutad för att känna puffar från bebisen och det har jag gjort gudskelov. Men vad kan detta ha varit??? Jag har ALDRIG (förutom då jag opererade ryggen och de gick in via buken) innan graviditeten upplevt sådan smärta i magen och heller inte nu under själva graviditeten.
Kan det ha varit sammandragningar (av den allra värsta graden)?? Vad kan det ha varit tror ni?
Nu skall jag bara ligga på soffan ett tag och ta det riktigt lugnt.
Kram ni fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar