Min graviditet

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

26 mars 2010

Är den där..

...bebisen på riktigt??? Ja bilden på bebisen (graviditetsräknaren) här på bloggen alltså. Den ser lite halvläskig ut tycker jag, plastig. I alla fall..

Fredag gott folk! Vad för skoj hittar ni på i helgen då? Själv skall jag träffa min gamla bästis, Linda som jag inte träffat på 2½ år! Hon har bosatt sig i Nashville numera men är hemma i ca 7 veckor till. Hur som helst, det skall bli supermys! Syrranbyrran och lilla Mitrabus följer nog med oxå. Trevligt trevligt.
Mindre trevligt är att jag vaknade kl 04 inatt och kunde knappt röra mig, har nog fått en inflammation i höger axel (strax ndedanför), allt rens och släng igår gjorde nog sitt. Får ta det lugnt idag helt enkelt.

Igår kände jag bebisen för första gången!!! Ja för första gången jag verkligen har varit 100% säker. Jag låg på rygg med händerna på magen och klappade den lite då jag kände små små puffar, som små vibrationer eller fladder som så många beskriver och jag visste med en gång! Jag blev alldeles varm i hela kroppen och fick ett sånt pirr som var obeskrivligt. Lilla lilla människa vad jag längtar efter dig!!

Nu måste jag ringa lite viktiga samtal men vi hörs lite senare.
Massor av kärlek, Fiffi.

3 kommentarer:

  1. ja gud ja, det tänkte jag inte på förän jag läste det här, riktigt plastig ser den ut :S

    SvaraRadera
  2. åhh vad mysigt, blir varm hela jag när jag läser det hihi, vad jag längtar nu och jag tror jag kommer känna samma sak. :-)

    SvaraRadera
  3. ick, den ser ju jätteläskig ut.. :O
    så mysigt med små sparkar, hoppas min inneboende också ska börja sparka järnet snart.. :)

    SvaraRadera