Min graviditet

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

7 mars 2010

Lägenhetsbyte

God morgon!
Jag vaknar tidigare och tidigare om morgonen, det kanske beror på att jag somnar tidigt på kvällen i och för sig..
Sitter här och äter lite frukost och kollar nyhetsmorgon och måste om en liten stund ta tag i både disk och badrum (städa).
Jag och hjärtat letar febrilt efter en 3-4:a och har varit i kontakt med en dam ett tag nu vars lägenhet vi VERKLIGEN VILL HA men min lägenhet passade inte henne så vi har försökt att hitta ett lämpligt triangelbyte. Vilket vi inte har gjort. Den här damen bor i ett hus där en totalrenovering börjar om mindre än 3v och då måste hon vara ute. Nu ringde hon häromdagen med paniken i halsen och ville titta på min lägenhet en gång till! Jaha.. Ok.. Jag kan ju inte slå ut väggar, få den större eller annorlunda men visst kan hon få titta lite till om hon vill det, vi vill ju som sagt ha hennes lägenhet (som hon blivit erbjuden och som står tom men som hon absolut inte vill ha). Saken är den att hon tydligen har bott på samma gata, på 4:an (jag bor på 2:an) som man ser från mitt vardagsrum och balkong och det tyckte hon inte om. Annars har jag ALLT hon vill ha: 2rok på minst 45kvm (min är på 47kvm), balkong, inte nb, kabel tv, balkong, badkar mm.. Ja denna lilla dam är lite knepig minst sagt. Jag/vi har inga som helst förhoppningar längre, tror på ett byte då vi satt signatur på kontrakten. Ja ett lägenhetsbyte är svårare än jag trodde.

Nej dags att sätta fart. Ha en fin dag så länge så hörs vi mer sen.
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar