Min graviditet

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

3 januari 2010

Berätta?

När är en bra tid att berätta för nära och kära att man skall ha barn? När valde du att berätta?
Jag har berättat för min mellansyster samt en nära vän men det är allt. Varför jag väljer att vänta är för att så mkt kan hända nu i början, oron för missfall etc finns ju där.
Jag vill försöka vänta med att berätta för familj och vänner till vecka 12 men det känns som en evighet dit och jag vill ju så gärna berätta NU NU NUUUU! För mamma och min styvpappa är det relativt lätt att låta bli att berätta, vi har bra kontakt men nu är de i Frankrike i ett par veckor till och dessutom ses vi inte så jätteofta heller, men för storasyrran och för mina nära vänner är det värre med.
Mina storasystrar är mina bästa vänner och att undanhålla att jag är gravid för min äldsta syster känns egentligen inget kul alls men nåt jag tror är bäst just nu då hon har haft utomkvedes rätt nyligen. Jag vet att hon skulle bli superglad för min/vår skull men jag vet oxå att hon skulle bli ledsen för sin egen. Det skulle kännas som att kasta det i hennes ansikte, dessutom blev jag gravid på 1:a försöket och det är nog inte så lätt att höra när hon själv har försökt ett tag.
Min älskling har redan berättat för sin familj och alla sina vänner, den enda som inte vet om på hans sida är hans son. Vi kommer att berätta för Liam när jag börjar få mage, lättare att visa att jag bär på en bebis då och förklara att där ligger hans lillebror/lillasyster.

Nu vill jag höra era historier! Var det lätt, svårt, nervöst?
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar