Min graviditet

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

8 januari 2010

Nervositetsvåg

God morgon!
Inatt vaknade jag som vanligt ca 3ggr av att jag var kissnödig, när jag väl satt där på toaletten så välde en nervositetsvåg över mig: JAG ÄR GRAVID, JAG SKALL BLI MAMMA!!!
Jag kunde känna hjärtat i halsgropen nästan och pulsen var hög. Jag känner ingen oro över att jag skall bli en dålig mamma etc utan mer att det är en övermäktig känsla, svårt att förklara.
Imorse kunde jag ana ett litet illamående, inte kräkilla men ni vet när man varit magsjuk och kräkts i 12 tim i sträck och dagen efter känner man sig totalt matt och magen är lite halv körig, så känner jag ungefär.
Idag hade jag tänkt att ta en promenad in till stan men vi får se hur det blir med det, underbart fint väder men det är helt enkelt FÖR kallt ute!
Jag skall i alla fall hälsa på en kompis på hennes jobb och ta en fika, vad svårt det kommer att vara att undanhålla min graviditet till v 12 känner jag. Jag vill ju berätta för alla NU NU NUUU men samtidigt vill jag vänta, som en tjej skrev i en tråd på Familjeliv: Det är enkelt att berätta för allt och alla det som har gjort en till världens lyckligaste men det är ju långt ifrån lika kul/lätt att berätta för allt och alla om nåt skulle gå snett.
Jag får hoppas att det går fort fram till v 12 helt enkelt!

Hoppas att ni mår bra och att ni fått en bra start på fredagen.
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar