Min graviditet

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

5 januari 2010

Första besöket hos barnmorskan avklarat

Då har jag och älsklingen varit på vårt första besök hos barnmorskan, det var inte inskrivning utan ett sk hälsosamtal. Hon gick igenom tobak och alkoholvanor, kost etc.. Inskrivning är den 23/2, herrejisses det är ju en E V I G H E T dit! Då är jag i vecka 12 nåt tror jag. I vanliga fall brukar 6 veckor svisha förbi, nu kommer varje dag helt plötsligt gå i snigeltakt. Jaja..den som väntar på något gott! :O)
Jag berättade om min oro för utomkveds men hon lugnade mig och sa att det är faktiskt är mer sannolikt få bebis än att få utomkveds och skulle jag ha det så skulle jag inte må så bra som jag gör. Skulle jag börja blöda rikligt och ha ihållande smärtor då skall jag uppsöka gynakuten men annars skall jag bara passa på att njuta sa hon. Hon sa att de som däremot fått utomkveds en gång har tendens att få det igen, det blir som en ärrbildning.
Vi diskuterade lite kring min rygg oxå eftersom jag nyligen har igenomgått en ryggoperation och förmodligen inte kan föda vaginalt utan måste få ett planerat kejsarsnitt, men allt detta skulle vi prata om mer vid själva inskrivningen. Kan tiden bara gå nu!!!
Efter bm så bestämde jag och älsklingen oss för att åka till "Ghandi" för att äta, en grymt bra indisk restaurang på Söder. Nu har vi passat på att hyra några filmer, "Max Payne" som vi inte sett än, "Borta bäst hemma värst" och "The great debaters". Jag antar att vi hinner kolla på 1 film om ens det innan vi somnar på soffan. Skönt att det är "helg" imorgon så jag och hjärtat bara kan mysa och va.
Hoppas att ni mår bra och att ni inte fryst ihjäl idag, efter promenaden på 50min idag så trodde jag nästan att näsan blivit frostbiten haha.. Hela ansiktet var som bedövat. Imorgon skall det inte va lika kallt, skönt. I alla fall...
Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar