Min graviditet

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

12 januari 2010

Sjukskrivning

Hej hopp!

Sitter som vanligt och dricker min stora kopp te så här på morgonen, måste dock skynda på lite för jag skall vara nere på vårdcentralen kl 11.10. Jag har opererat ryggen i september och blev sjukskriven tom 1/9-10 men eftersom jag inte är där jag hade önskat hälsomässigt så måste sjukskrivningen förlängas, min ryggkirurg tog hand om sjukskrivningen tom 1/9-10 men nu måste min husläkare förlänga.. Det hade varit så mkt lättare om Svante (ryggkirurgen) tog hand om den biten eftersom han vet hur man kan må efteråt, nåväl.. Spine Center (där jag opererade mig) har skickat ut min journal så det skall inte vara några problem, dessvärre blir det rätt många dagars glapp så sjukpenningen lär inte bli den bästa. Det är den ju inte i alla fall men men..

Nej jag vet att man inte behöver må illa under sin graviditet och det är verkligen inget jag längtar efter heller men oron att man bara går omkring "halvgravid", att det bara finns en säck etc finns där.
Jag vet att tar jag ett vul nu så finns ju risken att få missfall etc i alla fall eftersom jag är så tidig men skulle jag få se ett liiiitet pickande hjärta så skulle det lugna mig för stunden om inte annat.
Jag vet att min bm sagt att jag inte skall oroa mig om jag inte har anledning till det men det är svårt.

Nej nu blir det en snabbdusch. Hoppas ni får en fin dag.
Kram!

1 kommentar:

  1. min bm sa igår att efter v8 så minskar risken drastiskt att drabbas av mf =) snart e vi där!!! kram på dej!

    SvaraRadera