Min graviditet

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

9 januari 2010

Saffranssockerkaka

God morgon kära vänner!
Hur mår ni denna vackra lördag? Jag mår bra, ja oförskämt bra just nu faktiskt. Har gått in i vecka 7 nu, 6+1 enligt pregnology.. Jag känner fortfarande inte av något illamående, jag kan känna olust i magen men inte så att jag mår riktigt illa. Hungrig är jag hela tiden däremot, en saffranssockerkaka står i ugnen just nu mmmm...

Älsklingen ligger fortfarande och sover och jag sitter i vardagsrummet med en stor kopp te, jag dricker fortfarande en stor (ca 7dl) kopp svart te på morgonen, det kan väl inte vara skadligt för bebben? Undrar hur mkt koffein det är hmm.. Som sagt det är den koppen svart te jag dricker om dagen, dricker jag mer te så blir det grönt eller rött te, kaffe dricker jag inget alls.

Idag hade jag och hjärtat planerat en att ta en långprommis in till stan för att sen luncha nånstans men vi får se vad klockan blir då han vaknar, han behöver sova så jag låter han göra det.
Igår blev det pizzamys och film, vi brukar hyra 3 st filmer i 3 dagar och igår såg vi "Powder blue", bra men väldigt mörk. Jessica Biel är grym i sin roll!



Nu vaknade hjärtat och saffranssockerkakan måste tittas till.
Kram så länge!

1 kommentar:

  1. Hej fina, Vad glad jag är för din skull, eller er skull. Visst är det häftigt att ha ett växande litet liv i magen?! GRATTIS! Tänk att man kan älska denna lilla i magen så mycket trots att man inte fått träffas ännu :-) Förlåt, att det tagit lite tid med svar på din fråga. Jag har dock tänkt mycket på dig. Jo, jag hade en molande typ av mensvärk långt in i graviditeten. jag var jättenervös och rädd och jag trodde hela tiden att det var något fel. Vad jag förstått så har man ofta det i början. Egentligen inte så konstigt med tanke på vad som händer där inne. Ett litet liv börjar växa och hela kroppen ställer sig in på det. Det var inte förrän värken avtog som jag vågade släppa min oro över att något var fel. Känner du dig väldigt orolig och har ont är ju inte det bra heller, och då tycker jag att du ska vända dig till ditt MVC eller läkare bara så du kan få expertis råd och ett lugn. Lycka till med allt fina och ta hand om dig och magen.

    Stor kram

    /Hannah G

    SvaraRadera